Doypack Nedir?

Doypack paketler sürdürülebilir, özelleştirilmesi kolay ve birçok ürün ve sektör için mükemmel bir çözüm sunan bir esnek ambalaj türüdür.

Doypack’ler farklı malzeme türlerinin tek veya birkaç katmanından oluşturulabilir ve ağız, valf, delikli kulp ve benzeri birtakım ekstra özellikler içerebilir.

Doypack Özellikleri

Doypack ambalajlar birçok boyutta üretilebildiğinden ve ürüne uyacak şekilde özelleştirilebildiğinden, etiket, plastik çerçeve veya dolgu gibi ekstralara ihtiyaç duymadan tek bir ürün için tüm ambalaj ihtiyaçlarını çözer.

Doypack Ne İçin Kullanılır?

Doypack’ler hemen hemen her sektör için her şeyi kapsayan bir ambalaj seçeneği olarak kullanılır.

Doypack’ler genellikle ürünlerini paketlemek için sürdürülebilir bir yaklaşım arayan şirketler tarafından benimsenmektedir.

Piyasadaki diğer seçeneklerle karşılaştırıldığında, taşınması kolay, malların depolanması için verimli ve geri dönüştürülebilir bir çözüm sunarlar.

Doypack Hangi Sektörlerde Kullanılır?

Doypack kullanan başlıca sektörlerden bazıları şunlardır:

  • Gıda (kurutulmuş gıda veya  kuruyemiş)
  • Kozmetik Ürünler
  • Giyim
  • Bahçecilik (Tohum, toprak vb.)
  • Balıkçılık 
  • Evcil Hayvan Maması
  • Sağlık ve Fitness – (Sporcu takviyeleri ve protein tozu vb.)
  • Elektronik (Şarj aletleri, piller ve mobil aksesuarlar gibi)

Doypack Ambalaj Türleri Nelerdir?

Ambalaj çözümü olarak doypack kullanmanın önde gelen avantajlarından biri, çok sayıda farklı türün mevcut olması ve aralarından seçim yapabileceğiniz ek özelleştirme seçenekleridir. Tüketicilerin dökmesi için bir ağızlığa ihtiyaç duyan sıvılar ve mümkün olduğunca uzun süre taze kalması için kullanımlar arasında yeniden kapatılması gereken köpek mamaları gibi ürünlerin farklı ihtiyaçları vardır.

Doypack, markanız, ürünün nerede satılacağı ve tüketicinizin onlarla nasıl etkileşime gireceği gibi diğer faktörler göz önünde bulundurularak, içinde sakladığınız ürün türüne göre uyarlanabilir.
Mevcut en yaygın doypack türlerinden bazıları şunlardır:

  • Ağızlı Doypack
  • Valfli Doypack (Kilitli)
  • Delikli Saplı Doypack
  • Kare Tabanlı Doypack
  • Yırtma Çentikli Doypack
  • Fermuarlı/kavrama contalı Doypack
  • Pencereli Doypack
  • Parlak yüzeyli Doypack
  • Mat yüzeyli Doypack
  • Alüminyum Doypack
  • Kraft Doypack
  • Şeffaf Doypack
  • Tek katmanlı Doypack
  • Çok katmanlı Doypack

Doypack Ambalajlar Sürdürülebilir mi?

Mevcut diğer ambalaj seçenekleriyle karşılaştırıldığında, doypack ambalajlar ürünlerinizin çevresel etkisini azaltabilecek daha sürdürülebilir bir çözüm sunar.

Doypack ambalajlar yaygın olarak geri dönüştürülebilen bir üründür, bu da müşterilerin ambalajınızı kullandıktan sonra geri dönüştürebileceği anlamına gelir.

Doypack, ürünleri daha uzun süre daha taze tutacak malzemelerden yapılmıştır, bu da bozulmaları ve atık haline gelmeleri için gereken süreyi azaltır.
Doypack ambalajlarının sürdürülebilirliğini geliştirmeye yönelik birçok girişim bulunmaktadır.

Doypack’lerin daha sürdürülebilir bir ambalaj geleceği yaratmaya yardımcı olduğu yollardan bazıları şunlardır:

1. Döngüsel Ekonomi

2025 yılına kadar hedefimiz, sunduğumuz tüm esnek ambalajların döngüsel ekonominin bir parçası olmasıdır.

Bu, bir ürünün yaşam döngüsü boyunca tekrar tekrar kullanılması ve yeniden kullanılmasıdır; bu da yeni malzeme üretim ihtiyacını azaltacak, atıkların en aza indirilmesine yardımcı olacaktır ve böylece doypack’lerin sürdürülebilirliğini artıracaktır.

2. Nakliye ve Depolama

Doypack’ler hafiftir, esnektir ve depolanması ve taşınması kolaydır.

Bu da kullanım ömürleri boyunca taşınmaları için gereken alan ve yakıt miktarını azaltır; bu da döngüsel ekonomi boyunca ilerlerken her aşamada kaynaklardan tasarruf edileceği anlamına gelir.

3. Atık Azaltımı

Atıklar, çevreye verilen zararın önde gelen nedenlerinden biridir.

Bununla mücadele etmek için ürün satıcıları, tüketiciler ürünleri satın aldıktan sonra ortaya çıkan atıkları azaltmak için mümkün olduğunca çok şey yapmalıdır.

Markanıza Özel Doypack Ambalajlar

Ürününüz piyasadaki en rekabetçi ürün olabilir, ancak sizi diğerlerinden ayıracak ve tüketicilerin ürünlerinizi deneme olasılığını artıracak olan genellikle pazarlama ve markalaşmadır.

Doypack, fark yaratmak ve ürünlerinin kalitesini göstermek isteyen markalar için harika bir çözümdür.

Doypack’lerin markalaşmayı artırmanız için sunduğu özellikler şunlardır:

Markanıza Özel Doypak: Doypack’ler birçok ürün ve sektör için mükemmel bir çözüm sunan ve markanıza göre özelleştirebilir bir ambalaj türüdür. Raftaki ürünler için ilk izlenimi veren ambalaj satış için önemli bir faktördür. Ambalaj bir ürün hakkındaki ilk deneyimi doğrudan etkiler ve satış gücünü artırır. 

Ürününüze Özel Doypack: Kalori sayısı, yasal uyarılar, içindekiler, nasıl kullanılır kılavuzu, iletişim adresiniz ve daha fazlası gibi temel ürün bilgilerinizi doypack üzerine yazdırabilirsiniz.

Çevreye Duyarlı Olduğunuzu Gösterin: Çevreye daha az zarar veren ürün ambalajları seçmek, müşterilerinize ürünlerinizi satın alırken maruz kalacakları etkiyi azaltmaya kararlı olduğunuzu gösterir. Doypack’ler geri dönüştürülebilir şekilde üretilir, yani müşterileriniz ürününüzü satın aldıktan sonra ambalajın geri dönüştüreceğini bilir.

Ürünlerinizi Taze Tutun: Doypack’ler ürünleri dış etkenlerden korur, bu da müşteriler bunları kullanmaya geldiğinde ürününüzü en iyi şekilde temsil edecekleri anlamına gelir.
Rekabette Öne Çıkın: Markanızın raflarda, internette veya satıldığı herhangi bir yerde benzer ürünler arasından sıyrılmasını sağlamak, fark edilmenin önemli bir parçasıdır. Çok çeşitli özel tasarım seçenekleriyle bir doypack size avantaj sağlamaya ve ürünlerinizi bulmasını istediğiniz müşterilerin dikkatini çekmeye yardımcı olabilir.

Bizimle İletişime Geçin

Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Ad Soyad

Doypack Soru Cevap

Doypack Hangi Malzemeden Üretilir?

Doypack’ler alüminyum, kraft, şeffaf veya geri dönüştürülebilir plastikler gibi birçok farklı malzemeden yapılabilir.

Bu, içinde depolanan ürüne bağlıdır, ancak piyasada birçok çeşit mevcuttur.

“Doypack” ismi Fransızca “doyen” ve “packaging” kelimelerinin birleşiminden oluşmaktadır.
“Doy” ismi, muciti Louis Doyen’den almıştır.

Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/Stand-up_pouch